perkhabaran kematian sewaktu FINAL YEAR PROJECT 1

Selepas dapat berita kematian itu. Aku sendiri tak tahu ape yang aku rase. Tetiba otak rasa tak boleh nak berfungsi dengan betol. Lagi 4 hari nak present. Animatic + demoreel tak siap lagi. Lepas tu tiba tiba dapat berita kematian. Akhirnya, aku decide nak pegi jugak shah alam sehari, so aku bagitahu along pasal tu and aku kemas barang terus pegi sane. Keesokkan lepas zohor aku terus balik rumah sewa, bukak jer pintu letak barang and terus sambung draw untuk buat animatic. Disebabkan aku buat 2D, aku kena draw frame by frame dekat paper guna lightbox untuk nampak die punya pergerakkan. Dok tengah draw tiba tiba kepla rase sakit tapi time tu aku buat tak tahu jer teruskan jugak keja tu, badan n otak rase penatt sangat tapi teruskan jugak sebab fikir dah tak cukup masa. Takot tak sempat nak siapkan. Lepas settle draw terus scan. Tu pom sebelom nak scan ade jugak problem die, Pc xde Cd so x boleh nk intall software untuk printer tu. Lptop aku dengan along pulak tempat letak Cd tak ade. So cuba cari printer punya driver dekat google bila download still tak jadi. Time tu Ya Allah makin kuat rase sakit kepla, berdenyut denyut, sampai aku sendiri tak boleh nak fikir. Along sruh aku rehat dulu. Along try mintak tolong kawan die, hilmi. Hilmi cakap die boleh bagi pinjam laptop tapi die hantar lambat sikit sebab die ade hal. So sementara tunggu hilmi datang tu Along suruh aku rehat dlu. So disebabkan time tu aku dah tak tahan sangat dengan rase sakit kepala tu aku telan ubat, letak cool fever tuk sejukkan kepala dan lelapkan mata sekejap. Sedar sedar hilmi dah siap setup dah laptop die dengan printer. Hilmi pom dah balik. So time tu still lagi rase sakit tu tapi ase kurang sikit, aku sambung keja aku terus scan semue paper yang aku draw tu. Malam sebelum hari present tu compile file dalam vegas pro. Time tu aku just pandai guna vegas jer tu pon just tahu basic, banyak sangat benda yang perlu buat time tu aku tahan jer kepla tu sampai lar ke pukul 6 pagi dan hari tu merupakan hari presentation . Dan mase tu aku rase terlalu sakitt . Sakit yang teramat sangat sampai airmata tu terkeluar dengan sendiri. Ya Allah sakit sangat. Aku dah tak fikir ape dah. Merangkak masuk bilik dan terus makan ubat. Selalunye ubat tu just makan sebiji tapi hari tu aku telan 2 biji sebab sakit yang teramat sangat. Letak jer kepla terus tak sedar apa. Time along kejutkan untuk pegi present pom aku sendiri tak boleh nak bagi jawapan. Ari tu aku just fikir kalau aku gagal pom alu terima sebab aku dah tak ade daya kekuatan untuk teruskan. Rase dah tewas. Dan hari tu aku tak pegi present. Lepas along abis presentation fyp1 die terus balik rumah, along dengan ecah bawak pegi hospital. Mula tu pegi Hkl, sebab fikir dah banyak duit habis pegi hospital Al Islam. Tapi bila pegi hkl doktor x boleh buat ape. Die just buat surat untuk pegi refer pakar minggu depan. Rase nak marah pom ade dekat doktor tu aku dah lar separuh nyawa dah nak tanggung sakit die boleh pulak cakap mcm tu. Lepas tu terus pegi Al Islam dan jumpa doktor yang same, die terus buat surat untuk aku terus warded dan buat city scan.  Lepas warded aku watsap Mr M , bagthu keadaan aku. Alhamdulillah, sir faham situasi aku. Lepas buat city scan result kuar dan doktor cakap aku ade gegaran otak. Dan cuba rawat dari segi kaedah perubatan. Sebab tular ubat yang doktor bagi sebelum nie tak bagi effect or kelegaan pon sebab time tu aku bukan magrain tapi benda lain. Dalam keadaan sakit macam tu pom aku cuba jugak siapkan thesis fyp1. Lepas discharge, aku jumpa Mr M serahkan folio pack dan present aku punye demoreel dekat sir sekaligus hantar thesis pade hari yang same. Banyak jugak lar sir tanye. Hermm. Tapi tular hakikatnya. Ujian aku sepanjang nak siapkan FYP1. dan aku tawakal ape jua result yang aku akan dapat. Alhamdulillah , lepas result keluar aku lulus semue subjek termasuklah FINAL YEAR PROJECT 1. alhamdulillah. Terima Kasih Mr M sebab luluskan saya walaupun demoreel + animation tu x selawa orang laen. :)



Comments

Popular Posts